Centrum zákaznické podpory Aktuality, přehled aktualizací, často kladené otázky
Aktualita
30.06.2024 Aktualizace WAK INTRA 24.0717

<<< předchozí aktualizace
Letní aktualizace obsahuje legislativní změny modulu Mzdy (oznamovací povinnost pro dohody o provedení práce) nové funkce pro automatické generování kurzového rozdílu a vyrovnání přeplatku/nedoplatku faktur při párování, nové seznamy v modulu Vydané faktury, komfortnější evidenci azřízení a aut v modulu Zakázky nebo úpravy v eshopu.
E-shop ► Stránkování zobrazených položek
 • do e-shopu WAK INTRA bylo doplněno stránkování zobrazených položek. Uživatel si může zvolit mezi 10, 25, 50 nebo 100 položek na stránku.
► Správa hesel zákazníků WI portálu
 • Internetový portál WAK INTRA obsahuje novou správu hesel zákazníků.
► Import objednávek z e-shop platformy WooCommerce
 • do importního rozhraní bylo implementováno napojení na komerční platformu WooCommerce. Importují se objednávky do modulu Zakázky

Zakázka ► Import csv souboru (menu Zakázky / seznam Zakázky-seznam / tlačítko Nová zakázka ze souboru)
 • po kliknutí na tlačítko se objeví formulář umožňující zadání základních údajů o odběrateli a vyhledání souboru pro import. Importní soubor ve formátu csv obsahuje dvě hodnoty: kód položky (sloupce INV_NUM), a množství (sloupec QTY).
► Nové volby pro tvorbu faktur (menu Zakázky / Zpracování / Tvorba faktur / dialogové okno Tvorba)
 • v rozbalovací nabídce Fakturovat položky přibyla volba všech zakázek daného odběratele s podmínkami výběru. Tato volba vás přesměruje na vyhledávací formulář pro tvorbu faktur s předvyplněným odběratelem.
 • v dialogovém okně Tvorba faktury je možné zaškrtnout volbu Přenos názvu zakázky do popisu faktury a volbu Přenos poznámky zakázky do poznámky faktury.

Zakázka - autoservis ► Evidence vozidel dle SPZ a VIN (menu Zakázky / formulář Zakázka)
 • po zadání části SPZ nebo VIN jsou nabídnuta vozidla již evidovaná v systému se shodným údajem. Kliknutím na údaje o vybraném vozidle můžete vozidlo vybrat do formuláře zakázky.

Zakázka - servis ► Evidence zařízení dle čísel modelů a výr. čísel (menu Zakázky / formulář Zakázka)
 • po zadání části čísla modelu nebo části výrobního čísla jsou nabídnouta zařízení již evidovaná v systému se shodným údajem. Kliknutím na údaje o vybraném zařízení vyberete toto zařízení do formuláře.

Zakázka - cestovní služby ► Import letenek ze systému AirGatway (menu Zakázky / Zpracování / Importy z MIR souborů)
 • importní rozhraní bylo rozšířeno o import souborů z portálu AirGateway

Sklad ► Tisk adresy dodání na dokladu (menu Sklad / formulář Skladový doklad / tlačítko Tisk)
 • pokud je dodací list generován ze zakázky a dodací organizace (adresa dodání) je na zakázce odlišná od organizace odběratele, budou se na tiskovém výstupu tisknout i údaje organizace dodání.

Vydané faktury ► Bankovní účet do QR kódu na pevno (menu Hlavní údaje faktur / formulář Vydaná faktura / tisk nebo PDF)
 • na přání uživatele je možné do QR kódu zobrazovaném na faktuře zasílat bankovní účet pro platbu bez ohledu na to, jaký účet je zadán na formuláři faktury
► Nové seznamy (menu Vydané faktury / Seznamy / Hlavní údaje / nabídka Seznamy)
 • seznam pro hromadné stornování/obnovení faktur. Po zobrazení seznamu je možné si zvolit, které faktury budou stornovány/obnoveny.
 • nové seznamy měsíčních nebo kvartálních obratů dle fakturační organizace (seznam Vydané faktury-dle organizace fakturace)
► Doplnění čísla skladového dokladu do EDI zprávy INVOIC(menu Vydané faktury / Zpracování / Tvorba souboru / tlačítko Export)
 • pokud je zakázka generována ze zakázky, z které byl generován i dodací list, bude do zprávy INVOIC doplněno ke každé položce faktury číslo skladového dokladu.

Účetnictví ► Poznámkové pole (menu Účetní doklady / formulář Účetní doklad)
 • na hlavičku účetního dokladu bylo doplněno poznámkové pole. Poznámkové pole lze před zápisem resp. čtením poznámky zvětšit pomocí myši na libovolnou velikost.

Bankovní výpisy ► Automatické generování kurzového rozdílu (při ručním nebo automatickém párování)
 • nová funkce, která automaticky při párování faktury vytvoří k dané faktuře kurzový rozdíl. Kurzovní rozdíl je automaticky vytvořen v případě, že bude úhradou dorovnáno saldo faktury v měně na hodnotu nula a bude povolena tvorba kurzového rozdílu pomocí parametru systému Generovat kurzový rozdíl při párování. U typu úhrady je možno nastavit účty (nákladový/výnosový), na které bude tento typ úhrady účtován do účetnictví.
► Automatické generování vyrovnání přeplatku/nedoplatku při párování (při ručním nebo automatickém párování)
 • nová funkce, která automaticky při párování faktury vytvoří úhradu typu Vyrovnání přeplatku/nedoplatku. Touto úhradou bude dorovnáno saldo faktury na hodnotu nula do výše hodnoty, která je nastavena v parametru systému Maximální částka pro vyrovnání přeplatku/nedoplatku.
Funkce je aktivní v případě, že je hodnota parametru nastavena na hodnotu rozdílnou od 0. Tato hodnota určuje maximální výši salda faktury v CZK, který bude považován za vyrovnání přeplatku/nedoplatku a nebude řešen dodatečnou úhradou. U typu úhrady je možno nastavit účty (nákladový/výnosový), na které bude tento typ úhrady účtován do účetnictví.
► Funkce pro rozdělení částky na položce výpisu na více položek (úhrad) faktur (menu Bankovní výpisy / formulář Položka bankovního výpisu
 • nová funkce Hromadná platba usnadňuje rozdělení jedné položky bankovního výpisu se sumační částkou (platba více faktur jednou částkou) na více položek bankovního výpisu obsahujících jednotlivé platby faktur. Využití této funkce je spojeno se zadáním variabilního symbolu faktury existující v systému. V případě, že položku BV se sumační částkou doplníte o jeden z variabilních symbolů, ke kterým se platba vztahuje a zaškrtnete box Hromadná platba, bude při uložení takové položky daná platba rozdělena na dvě položky. Stávající existující položka bude obsahovat částku salda faktury, jejíž variabilní symbol byl do položky před uložením zadán.
Druhá - nová položka bude obsahovat rozdílovou částku došlé platby a salda právě uplatněné faktury. Na nově vzniklou položku lze uplatnit výše uvedený postup až do doby rozpuštění sumační částky do odpovídajících hrazených faktur.
Takto generované položky BV jsou zobrazeny na formuláři Bankovní výpis - Položka bankovního výpisu v rámci záložky Stav v seznamu souvisejících položek výpisu.
 Tip: funkci je možno využít pro zpracování položek bankovních výpisů, které jsou platbami faktur z karetních transakcí. V případě, že je přijatá platba menší než saldo zpracovávané faktury je novou rozdílovou položkou položka s opačným typem částky (kredit/debet). V takovém případě, je tato položka nákladem za platební transakci.
► Import karetních transakcí z GPE Merchant portálu (menu Zpracování / Import výpisu
 • byla implementována funkce pro import transakcí platebních karet z portálu GPE Merchant. Platby se importují z csv souboru pomocí tlačítka Import na formuláři bankovního výpisu.

Katalog položek ► Doplnění kódu organizace na seznamy (menu Katalog položek / Seznamy / seznamy Akční prodejní ceník a Nákupní ceník)
 • do seznamu byl přidán sloupec s kódem organizace

Organizace ► Nová správa hesel uživatelů Portálu a E-shopu (menu Organizace / formulář Organizace / formulář Organizace-Osoba)
 • pomocí tlačítka Povolit přístup na portál bude na email uvedený u osoby zaslán jednorázový odkaz na nastavení hesla do portálu a e-shopu. Pokud má osoba přístup aktivní, zobrazuje se na formuláři tlačítko Odebrat přístup na portál, kterým se přístup uživateli do portálu a e-shopu deaktivuje.

Zaměstnanci ► Evidence DPP od 1. 7. 2024
 • s ohledem na legislativní povinnost zaměstnavatelů oznamovat všechny dohody o provedení práce a hlášení příjmů z těchto dohod České správě sociálního zabezpečení byl do systému přidán nový přehled Výkaz příjmů DPP 2024. Nový seznam naleznete v menu Zaměstnanci / Mzdy / Výsledky výpočtů. V horní části formuláře je tlačítko, pomocí kterého se provede zobrazených údajů do xml soubory.
UPOZORNĚNÍ: Nasazení nového formuláře e-Podání VPDPP do produkčního prostředí ČSSZ bude 1. 8. 2024.
Podrobný popis naleznete v dokumentu Evidence DPP od 1.7.2024.

Číselníky ► Funkce Drag&Drop pro přetahování dokumentu do formulářů (menu Dokumenty / formulář Nový dokument)
 • do systému byla implementována funkčnost Drag & Drop, která usnadňuje ukládání dokumentů do jednotlivých agend systému. Dokumenty se do WAK INTRA dají nahrát pouhým přetáhnutím souboru do formuláře v číselníku Dokumenty nebo na kterémkoliv jiném dokladu.
► Přidání čísla zakázky a střediska k dokumentu (menu Dokumenty / formulář Dokument)
 • na formulář Dokument byly přidány pole Zakázka a Středisko. Tyto hodnoty se automaticky doplní do faktury při její tvorbě po stisku tlačítka Vytvořit doklad na formuláři Dokumenty.

Systém ► Nový typ úhrad faktur (menu Typy dokladů / typ FAK-Úhrady)
 • do systému přibyl typ úhrady faktur pro dorovnání salda faktury do nuly při automatickém párování (typ Vyrovnání přeplatku/nedoplatku. U typu lze nastavit kontace pro automatizované účtování.
► Nový parametr Maximální částka pro vyrovnání přeplatku/nedoplatku při párování (menu Parametry systému / skupina Uživatelská nastavení)
 • parametr určuje maximální částku salda faktury, pro kterou bude při automatickém párování BV vygenerována úhrada typu Vyrovnání přeplatku/nedoplatku
► Nový parametr Generovat kurzový rozdíl při párování (menu Parametry systému / skupina Uživatelská nastavení)
 • při zapnutém parametru se bude u faktur automaticky vytvářet kurzový rozdíl v případě, že bude standardní úhradou saldo faktury v měně dorovnáno na hodnotu nula. Úhrada kurzového rozdílu bude vytvořena typu Kurzovní rozdíl.
► API rozhraní systému WAK INTRA
 • existující komunikační API rozhraní systému WAK INTRA bylo rozšířeno o nové metody. Rozhraní usnaňuje on-line napojení na systémy třetích stran. Bližší informace k rozhraní je možné získat na waksyste@waksystem.cz.
► Vytěžování faktur – výměna dat mezi systémy WAK INTRA a INOVIO
 • pomocí komunikačního API rozhraní je možné on-line přenášet a zpracovávat faktury vytěžené pomocí systému INOVIO.