Aktualizace 8.1204 přináší komplexní změnu designu rozhraní
WAK INTRA. Kromě inovované grafiky došlo také k přesunu menu
Přehledy do základního menu.Systém WAK INTRA se také
snaží více personifikovat s jednotlivými uživateli např.
možností zobrazovat pouze ty volby menu, které dotyční
používají nebo možností definovat si u vybraných přehledů
a sestav zobrazování jednotlivých sloupců nebo si ukládat
podmínky výběru.
Výraznou proměnnou prošla část Aktivity, která byla
obohacena o plánovací kalendář a funkci Upozornění na
plánovanou aktivitu. Díky tomu je lze na schůzky, úkoly nebo
důležité události nastavit pro jednotlivé účastníky upozornění,
které se zobrazuje přímo v menu WAK INTRA a zároveň bude
účastníkům doručeno mailem.
Správci systému jistě ocení nové volby v menu pro správu
aplikace - zobrazení aktuálně přihlášených uživatelů, načítání
parametrů a správu aplikačního manažeru (zastavování/spouštění
importů a rozesílání mailů). Do menu také přibyla volba
pro odhlášení se ze systému.
E-Shop
► Změna zobrazování skladové zásoby
• Zobrazování skladové zásoby je nyní možno nastavit pomocí parametru
v části Systém a to nezávisle pro nepřihlášeného i přihlášeného
uživatele. Parametr může nabývat hodnot:
- nezobrazovat
- zobrazovat příznak Je skladem
- zobrazovat volnou zásobu.
Volná zásoba se nasčítává pouze z vybraných skladů zadaných také
v parametru systému.
Upozornění - nová položka menu
► Zobrazení upozornění na plánovanou aktivitu + jeho odeslání
mailem
• Funkcionalita systému, která automatickým zobrazením odkazu v menu
upozorňuje uživatele systému na naplánované aktivity (události,
komentáře a činnosti).
Upozornění je zobrazováno v členění Starší, Dnes, Zítra a Brzy.
Dobu, po jakou se upozornění zobrazuje je možno nastavit v
parametrech systému v části Uživatelská nastavení. Upozornění
na plánované aktivity se nastavuje pro konkrétní osoby nebo pro
skupinu osob. Pokud je u osoby zadán e-mail, bude při zobrazení
upozornění ještě navíc této osobě odeslána e-mailová zpráva.
Aktivity
Události
► Událost - barevné odlišení
• pro každý typ nebo stav události lze nastavit barvu, kterou je
událost zobrazována v seznamech, na formuláři a v kalendáři.
► Události/formulář Událost - zadání upozornění
• na formuláři přibyla nová záložka - Upozornění. Do ní lze zadat pro
každého účastníka nebo skupinu z události upozornění na určitý den a
hodinu. Pokud bude u účastníka uveden e-mail, bude mu zároveň se
zobrazením upozornění v menu automaticky zaslána e-mailová zpráva.
► Události/formulář Událost - multi zadávání účastníků
• rozšíření funkčnosti zadávání účastníků o hromadné zadávání.
► Události/formulář Událost - multi zadávání kategorií
• rozšíření funkčnosti zadávání kategorií o hromadné zadávání.
► Události/formulář Událost/tlačítko Kopie - nová fukčnost
• tlačítko Kopie umožňuje vytvořit kopii události. Při tvorbě lze
změnit název, datum, typ a stav události a nastavit související
vazbu.
Komentáře
► Komentáře/formulář Komentář- zadání upozornění
• na formuláři přibyla nová záložka - Upozornění. Do ní lze zadat pro
každého účastníka nebo skupinu z komentáře upozornění na určitý den
a hodinu. Pokud bude u účastníka uveden e-mail, bude mu zároveň se
zobrazením upozornění v menu automaticky zaslána e-mailová zpráva.
► Komentáře/formulář Komentář/tlačítko Kopie - nová fukčnost
• tlačítko Kopie umožňuje vytvořit kopii komentáře. Při tvorbě lze
změnit název, datum a typ a nastavit související vazbu.
Činnosti
► Činnosti - barevné odlišení
• pro každý typ nebo stav činnosti lze nastavit barvu, kterou je
činnost zobrazována v seznamech, na formuláři a v kalendáři.
► Činnosti/formulář Činnost - zadání upozornění
• na formuláři přibyla nová záložka - Upozornění. Do ní lze zadat pro
každého účastníka nebo skupinu z Činnosti upozornění na určitý den a
hodinu. Pokud bude u účastníka uveden e-mail, bude mu zároveň se
zobrazením upozornění v menu automaticky zaslána e-mailová zpráva.
► Činnosti/formulář Činnost - multi zadávání účastníků
• rozšíření funkčnosti zadávání účastníků o hromadné zadávání.
► Činnosti/formulář Činnost/tlačítko Kopie - nová fukčnost
• tlačítko Kopie umožňuje vytvořit kopii činnosti. Při tvorbě lze
změnit název, datum, typ a stav činnosti a nastavit související
vazbu.
Kalendář
► Nový modul
• kalendář slouží pro zobrazení informací z části Události a Činnosti
a to formou jednoduchých řádkových přehledů nebo graficky ve formě
plánovacího kalendáře. Kalendář nabízí tři pohledy-denní, týdenní a
měsíční. Jednotlivé události a činnosti mohou být barevně odlišeny.
Upozornění
► Nový formulář
• formulář slouží k zadávání, zobrazování a mazání upozornění pro
všechny události, komentáře a činnosti.
Zakázky
► Hlavní údaje zakázek/formulář Položka zakázky - přidání poznámky
• u každé položky zakázky je možné zapsat neomezeně dlouho poznámku.
Poznámku je také možné načíst přímo z poznámky uvedené u položky v
Katalogu položek.
► Hlavní údaje zakázek/formulář Zakázka/tisk Nabídky - rozšíření
informací
• na tiskový výstup Nabídky přibylo zobrazení detailů nabízených
položek včetně poznámky. Tyto údaje je možné skrýt kliknutím na
popisek Přehled položek.
Zakázky - právní
► Položky zakázek/seznam Základní přehled úkonů - rozšíření sloupců
• seznam byl rozšířen o název organizace Odpůrce.
Sklad
► Skladové doklady/formulář Prodejka, Vratka - přidání pole VCZ
• formulář Prodejka a Vratka byl rozšířen o pole Celní vývozní doklad
(VCZ) pro potřeby komunikace s celním úřadem. Pole je i po uložení
dokladu plně editovatelné.
► Skladové doklady/seznam Vývoz z celního skladu - úprava
• do seznamu přibyla možnost si zvolit typ státu CZ, EU - Evropská
unie nebo OS - ostatní státy.
Upozornění: Seznam bez nastavení typu státu bude
nyní zobrazovat data z prodejek odběratelů ze všech typů států.
► Skladové doklady/seznam Realizace z celního skladu - úprava
• do seznamu přibyla možnost si zvolit typ státu CZ, EU nebo OS.
Upozornění: Seznam bez nastavení typu státu bude
nyní zobrazovat data z prodejek odběratelů ze všech typů států.
► Skladové doklady/seznam Přehled prodejů dle položek/seznam Skladové
doklady - Přehled prodejů dle položek a skladů
• nový seznam - zobrazuje obraty množství jednotlivých položek na
jednotlivých skladech ze zvolených typů dokladů a za předem zvolené
období.
► Skladové doklady/seznam Přehled prodejů dle položek/seznam Skladové
doklady - Přehled stavů dle položek a skladů
• nový seznam - zobrazuje stav položek na jednotlivých skladech
► Stav skladu/seznam Stav dle příjmových dokladů - přidání dalších
informací
• do seznamu byly doplněny údaje celních záznamů DCZ a VCZ, dále kurz
a cena celkem.
Vydané faktury
► Hlavní údaje faktur/nový seznam Obraty dle odběratelů a období
• nový seznam - zobrazuje přehledně měsíční nebo čtvrtletní obraty.
► Hlavní údaje faktur/seznam Posílání oznámení mailem
• nový seznam - seznam faktur, jejímž odběratelům bude odeslána
upozorňovací emailová zpráva o vystavené faktuře.
Seznam dále slouží k nastavení emailové adresy odběratele. Obsahuje
volbu hromadné označení faktur k odeslání emailu a volbu pomocí,
které jsou odeslány emailové zprávy odběratelům, dle zvolených
faktur.
Text zprávy je možno předpřipravit v katalogu položek. Pomocí
integrovaného makra je možno do emailové zprávy doplňovat některé
údaje z faktur.
Účetnictví
► Tvorba účetních dokladů/účtování majetku
• bylo rozvolněno účtování vrcholových typů a podtypů najednou, tzn.
při výběru vrcholového typu majetku se nabídne k účtování i majetek
ze všech podtypů.
Bankovní výpisy
► Import výpisů - úprava funkčnosti
• pro každý bankovní formát lze v parametrech systému nastavit
kódování češtiny, aby se ve výpisech zobrazovaly správně znaky s
diakritikou.
• pro bankovní formát MultiCash lze pomocí parametru nastavit
vlastnosti importovaného textu:
- ref.číslo+číslo účtu
- pole AV
- název účtu plátce
Majetek
► Evidence majetku/seznam Protokol o vyřazení - zobrazení osob
• do sestavy přibyla možnost zadat osoby.
Ceník položek
► Změna názvu na Katalog položek
Číselníky
► Obrázky - přejmenování na Dokumenty,obrázky + nová funkčnost
• tato část systému byla přepracována pro ukládání dokumentů různých
typů a nebo obrázků. Dokumenty lze do systému vkládat třemi způsoby:
Pouze odkazem - dokument není uložen v systému, ale je zde pouze
odkaz. Hodí se k ukládání odkazů na externí dokumenty na síťových
úložištích, nebo na soubory v Internetu. Vzhledem k bezpečnostnímu
nastavení Internet Exploreru není možné otevírat odkazem dokumenty
na lokálních discích klienta.
Odkazem na soubor na serveru - dokument se uloží do vyhrazeného
prostoru na serveru a v systému je na něj odkaz. Hodí se k ukládání
odkazů na obrázky, nebo dokumenty k položkám.
Uložením do databáze - dokument se uloží do databáze, odkud je
možné stáhnout jeho kopii. Je to univerzální způsob uložení
dokumentu, který je pak přístupný stejně, jako jiná data v systému.
Tento způsob uložení je možné kombinovat s uložením odkazu na soubor
na serveru.
► Měny/Kurzy - kontrola vlastní měny
• při vkládání nového kurzu je prováděna kontrola v případě vlastní
měny, aby byl zadaný kurz 1:1.
Zaměstnanci
► Mzdy/Výsledky výpočtů/seznam Evidenční list důchodového pojištění
• došlo k úpravě seznamu s ohledem na maximální vyměřovací základ.
► Mzdy/Výsledky výpočtů/seznam Potvrzení o zdanitelných příjmech
• došlo k úpravě seznamu s ohledem na úhrn pojistného.
Přehledy
► Přemístění volby do hlavního menu
► Uložené dotazy - nová funkčnost
• nový seznam, který zobrazuje uložené dotazy nad různými seznamy v
systému WAK INTRA. Po kliknutí na kterýkoliv záznam se zobrazí
vyhledávací formulář s předvyplněnými omezujícícmi podmínkami.
Uložené dotazy mohou být veřejné nebo soukromé. Soukromé dotazy může
vlastník smazat.
► Uložit dotaz - nová funkčnost
• po zobrazení nějakého seznamu WAK INTRA lze kliknutím na tuto volbu
uložit podmínky výběru, za kterých daný seznam vznikl včetně
omezujících kritérií. Navíc lze u každého ukládaného dotazu
specifikovat i sloupce, které se mají napříště zobrazovat namísto
standardních. Dotaz lze pak označit za soukromý (uvidí ho pouze
autor) nebo veřejný (uvidí ho všichni uživatelé WAK INTRA).
Přenosy
► Export do MS Excel - přesunutí volby z menu Přehledu
► Import dat - úprava importu zakázek
• import byl rozšířen o import poznámky k zakázce.
Systém
► Stránkováné - nová funkčnost
• na vybrané seznamy přibyla možnost zapnout tzv. stránkování. To se
provede již na formuláři Podmínek pro vyhledání pomocí
tlačítka Stránkovat po: umístěného v horní ovládací liště.
► Typy dokladů - nastavení barev
• pro jednotlivé podtypy Události a Činnosti lze
nastavit barvu, která se použije na seznamech, formuláři a
v kalendáři.
► Parametry systému - rozšíření parametrů
• do systému přibyly následují parametry
skupina Komunikace s bankou
- Kódování souborů: nastavení kódování s ohledem na správné
zobrazení diakritiky
- MultiCash-import textu: nastavení vlastnosti importovaného textu
skupina Portál
- Sklady pro volnou zásobu: volná zásoba pro zobrazení na e-shopu
se bude nasčítávat ze zde uvedných skladů
- Stav skladů pro nepř.už: zobrazení stavu skladu pro přihlášeného
uživatele e-shopu
- Stav skladů pro př.už: zobrazení stavu skladu pro přihlášeného
uživatele e-shopu
skupina Uživatelská nastavení
- Aktualizovat upoz. po min.: interval v minutách pro aktualizaci
zobrazených upozornění v menu
- Zobr. upoz. před datem (dny): na základě tohoto parametru se
zobrazí upozornění na plánovanou aktivitu již počet dnů
předem před termínem plánované aktivity
- Zobr. upozornění po datu (dny): na základě tohoto parametru se
budou upozornění zobrazovat ještě zde uvedený počet dnů
po vypršení termínu plánované aktivity
- Zobr. nedostupných voleb menu: na základě tohoto parametru lze
nastavit zobrazování nedostupných voleb menu pro uživatele
► Správa aplikace - nová část menu Systém
• tato část obsahuje nové volby menu pro správu systému WAK INTRA,
pomocí kterých lze zobrazit aktuálně přihlášené uživatele, načítat
parametry a spravovat aplikační manažer (zastavování/spouštění
importů a rozesílání mailů) bez nutnosti restartovat IS.
Odhlásit
• pomocí této volby menu se uživatel odhlásí ze systému WAK INTRA a
zároveň se ukončí (zavře) internetový prohlížeč.