<<<
předchozí aktualizace následující aktualizace >>>
Vydané faktury
► nové volby menu Přehledy a Zpracování
• do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným
seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze
z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy
Sklad
► nová volba menu Přehledy
• do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným
seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze
z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy
► Přehledy / seznam Stavy dle příj.dokl. - nové pole Do datumu
• bylo přidáno pole pro filtrování stavů skladů do datumu
Bankovní výpisy
► nové volby menu Přehledy a Zpracování
• do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným
seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze
z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy
Pokladna
► přepracováno do technologie .NET, nové menu, nový design, nové funkce
• detailní popis změn můžete stáhnout ve
formátu pdf (velikost 670kB)
► nové volby menu Přehledy a Zpracování
• do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným
seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze
z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy
POZOR - seznam Přiznání DPH byl přesunut do modulu Účetnictví
► Pokladní doklady / Podmínky pro vyhledání - nové možnosti vyhledání
• pro každý seznam lze nastavit zobrazování zůstatků. Implicitně se
zůstatky nezobrazují = zrychlené načítání seznamů.
• došlo k výraznému rozšíření počtu polí pro vyhledání
► Pokladní doklady / seznamy pokladních dokladů - uložení podmínek
pro vyhledání
• po zobrazení jakéhokoliv seznamu je možné si tento uložit podmínky
výběru, za které je daný seznam zobrazen a kdykoliv si ho znovu ve
stejné podobě zobrazit. Definice podmínek výběru pro zobrazení
seznamu se ukládají do hlavního menu Přehledy / Uložené dotazy.
Před uložením je možné si i definovat pořadí a skrývání jednotlivých
sloupců na seznamu.
► Pokladní doklady / seznamy pokladních dokladů - změna zobrazení
stornovaných dokladů
• storno doklady v seznamech jsou zobrazeny jako přeškrtnutý text
► Pokladní doklady / seznamy pokladních dokladů - barevné zobrazení
zaúčtovaných pokladních dokladů
• zaúčtované položky dokladů jsou v seznamech zobrazeny červeně
► Pokladní doklady / seznam Pokladní doklady-seznam - zobrazuje pouze
hlavičky pokladních dokladů
• do tohoto seznamu nelze zadat podmínku pro výběr zaúčtovaných/
nezaúčtovaných pokladních dokladů. Tento výběr lze provést pouze na
položkovém seznamu.
► Pokladní doklady / seznam Pokladní doklady-seznam položek - samostatný
seznam pro zobrazení dokladů s položkami
• do tohoto seznamu lze zadat podmínku pro zobrazení zaúčtovaných/
nezaúčtovaných pokladních dokladů. Tato podmínka se nastavuje na
formuláři Podmínky pro vyhledání v části Stav.
► Pokladní doklady / formulář Pokladní doklad-hlavička, položka - nové
vlastnosti
•
ZOBRAZENÍ pomocí záložek
záložka Položky pokladního dokladu
» ve spodní části formuláře položky se vždy zobrazují i všechny
ostatní položky pokladního dokladu
» kliknutím na symbol v seznamu pod formulářem lze vybrat
jakoukoliv položku k editaci do formuláře
záložka Položky pokladního dokladu-Účtování
» v záložce Účtování se zobrazuje účtování všech položek
pokladního dokladu.
UPORNĚNÍ: změna ve způsobu opravy zaúčtovaného pokladního dokladu
» od této verze stejně jako v bankovních výpisech lze v případě,
že má pokladní doklad více než jednu položku, odúčtovat pouze
jednu položku, není nutné odúčtovat celý doklad.
•
TISK
» způsob tisku pokladního dokladu bez/s položkami nebo s účtováním
se vybírá ještě na formuláři. Volby pro výběr jsou umístěny vedle
tlačítka Tisk.
•
CENY
» u každé položky lze nastavit způsob výpočtu DPH (z ceny bez DPH
nebo z ceny s DPH) a zvolit způsob jeho zaokrouhlení. Při změně
množství nebo ceny tak bude DPH počítáno vždy stejným způsobem.
Účetnictví
► Účetní doklady / formulář Účetní doklad / Položka účetního dokladu -
nová možnost odúčtování pouze položky pokladního dokladu
• od této verze stejně jako v bankovních výpisech lze v případě, že
má pokladní doklad více než jednu položku, odúčtovat (smazat)
pouze jednu položku, není nutné odúčtovat(smazat) celý doklad.
► Přiznání DPH / nová volba menu Formuláře - obsahuje formuláře přiznání
DPH a formuláře pro souhrnné hlášení platné pro rok 2010
► Přiznání DPH / nová volba menu Archiv formulářů - obsahuje formuláře
přiznání DPH platné do roku 2009
► Přiznání DPH / Formuláře / seznam Přiznání DPH - nový formulář pro
rok 2010
• formulář přiznání DPH je po vyplnění údajů o účetní jednotce a
následném zobrazení možno uložit pomocí volby v menu Přehledy/Uložit
dotaz. Následně pak je možno v menu Přehledy/Uložené dotazy si
zavolat formulář pro přiznání DPH s již předvyplněnými údaji o
účetní jednotce.
Pro snadnější orientaci v kódech DPH a způsobu jejich načítání do
jednotlivých řádků formuláře DPH si můžete stáhnout návod:
•
Přehled kódů DPH s odkazy na zákon a řádky formulářů Přiznání DPH
► Přiznání DPH / Formuláře / seznam Souhrnné hlášení - nový formulář pro
rok 2010
• formulář obsahuje změnu s vykazováním poskytnutí služeb s novým
kódem plnění 3, je editovatelný a lze ho exportovat do XML pro
zasílání v elektronické podobě.
Zaměstnanci
Podrobný popis změn je k dispozici ve
formátu PDF nebo na našich
www stránkách v sekci
Ke stažení/WAK INTRA.
► Personalistika / Personální údaje / formulář Zaměstnanec / záložka
Zdravotní stav - rozšíření výběru stavu invalidity
► Mzdy / Číselníky mezd / Zákl. nemoc. dávek - rozšířeny a nastaveny
nové parametry výpočtu nemocenských dávek pro rok 2010
► Mzdy / Docházka / Svátky - číselník byl rozšířen o svátky pro rok 2010
► Mzdy / Číselníky mezd / Hodnoty mzdových složek - byly nastaveny
hodnoty mzdových složek dle platných změn 2010
► Mzdy / Číselníky mezd / Mzdové formuláře / formulář Mzdy - upraven
formulář výpočtu mezd dle platné legislativy 2010
► Mzdy / Pracovní poměry / Výsledky výpočtů - byly upraveny nebo
doplněny následující výstupy:
• Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti – upraveno dle
255460 vzoru č.17.
• ELDP karta – upraven export do xml. V exportu jsou odstraněny
doplňované mezery do rodného čísla a PSČ.
• Výpočet daně a daňového zvýhodnění – tiskový výstupu byl upraven dle
25 5460/1 vzoru č.14
• Přehled o výši pojistného - nový formulář dle ČSSZ-89 542 6 I/2010
• Žádost o poukázání chybějící částky na daňovém bonusu – byly
upraveny tiskové výstupy (měsíční i roční) dle 25 5246 vzoru č.4
Číselníky
► Kódy DPH – číselník byl doplněn o kódy DPH pro 10% sníženou sazbu
daně a pro 20% základní sazbu daně.
• platnost kódů DPH pro sazby 9% a 19% byla k 31.12.2009 ukončena a
do systému jsou přidány nové kódy DPH pro sazby 10% a 20%.
Kódy DPH platné do 31.12.2009 půjdou i nadále na dokladech zadávat,
systém uživatele pouze upozorní, že se chystá použít neplatný kód
DPH. Podrobný popis kódů je ke stažení na
na stránkách podpory.
Systém
► Parametry systému / skupina Zpracování / parametr Zaokrouhlovat DPH -
rozšíření parametru o varinatu zaokrouhlování DPH na celé částky
► Parametry systému / skupina Uživatelská nastavení / parametr Tisk
dob.adres. na int.dokl. - zobrazuje/skrývá při tisku integrovaného
dokladu ČP na vydaných fakturách dobírkovou adresu
► Propojení WAK INTRA na aplikaci Obaly od firmy JetSoft
• aplikace Obaly slouží pro sestavení výkazu obalů uvedených do
oběhu – čtvrtletního výkazu EKOKOM. Obaly jsou přímo napojené na
skladovou evidenci WAK INTRA (exportuje katalog položek a skladové
doklady typu Prodejka) a nabízí definici obalů jednotlivých
zásob dle číselníků EKOKOM. Řešeny jsou i specifické případy
hromadných, přepravních, nebo vratných obalů. Více je popsáno na
na stránkách výrobce.