Centrum zákaznické podpory Aktuality, přehled aktualizací, často kladené otázky
Aktualita
26.01.2010 Aktualizace WAK INTRA 10.0126

<<< předchozí aktualizace následující aktualizace >>>
Vydané faktury ► nové volby menu Přehledy a Zpracování • do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy
Sklad ► nová volba menu Přehledy • do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy ► Přehledy / seznam Stavy dle příj.dokl. - nové pole Do datumu • bylo přidáno pole pro filtrování stavů skladů do datumu
Bankovní výpisy ► nové volby menu Přehledy a Zpracování • do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy
Pokladna ► přepracováno do technologie .NET, nové menu, nový design, nové funkce • detailní popis změn můžete stáhnout ve formátu pdf (velikost 670kB) ► nové volby menu Přehledy a Zpracování • do hlavního menu byl přidán rychlý přístup k často používaným seznamům a funkcím, z nichž některé byly doteď přístupné pouze z formuláře Podmínky pro vyhledání v rozbalovacím menu Seznamy POZOR - seznam Přiznání DPH byl přesunut do modulu Účetnictví ► Pokladní doklady / Podmínky pro vyhledání - nové možnosti vyhledání pro každý seznam lze nastavit zobrazování zůstatků. Implicitně se zůstatky nezobrazují = zrychlené načítání seznamů. • došlo k výraznému rozšíření počtu polí pro vyhledání ► Pokladní doklady / seznamy pokladních dokladů - uložení podmínek pro vyhledání • po zobrazení jakéhokoliv seznamu je možné si tento uložit podmínky výběru, za které je daný seznam zobrazen a kdykoliv si ho znovu ve stejné podobě zobrazit. Definice podmínek výběru pro zobrazení seznamu se ukládají do hlavního menu Přehledy / Uložené dotazy. Před uložením je možné si i definovat pořadí a skrývání jednotlivých sloupců na seznamu. ► Pokladní doklady / seznamy pokladních dokladů - změna zobrazení stornovaných dokladů • storno doklady v seznamech jsou zobrazeny jako přeškrtnutý text ► Pokladní doklady / seznamy pokladních dokladů - barevné zobrazení zaúčtovaných pokladních dokladů • zaúčtované položky dokladů jsou v seznamech zobrazeny červeně ► Pokladní doklady / seznam Pokladní doklady-seznam - zobrazuje pouze hlavičky pokladních dokladů • do tohoto seznamu nelze zadat podmínku pro výběr zaúčtovaných/ nezaúčtovaných pokladních dokladů. Tento výběr lze provést pouze na položkovém seznamu. ► Pokladní doklady / seznam Pokladní doklady-seznam položek - samostatný seznam pro zobrazení dokladů s položkami • do tohoto seznamu lze zadat podmínku pro zobrazení zaúčtovaných/ nezaúčtovaných pokladních dokladů. Tato podmínka se nastavuje na formuláři Podmínky pro vyhledání v části Stav. ► Pokladní doklady / formulář Pokladní doklad-hlavička, položka - nové vlastnostiZOBRAZENÍ pomocí záložek záložka Položky pokladního dokladu » ve spodní části formuláře položky se vždy zobrazují i všechny ostatní položky pokladního dokladu » kliknutím na symbol v seznamu pod formulářem lze vybrat jakoukoliv položku k editaci do formuláře záložka Položky pokladního dokladu-Účtování » v záložce Účtování se zobrazuje účtování všech položek pokladního dokladu. UPORNĚNÍ: změna ve způsobu opravy zaúčtovaného pokladního dokladu » od této verze stejně jako v bankovních výpisech lze v případě, že má pokladní doklad více než jednu položku, odúčtovat pouze jednu položku, není nutné odúčtovat celý doklad.TISK » způsob tisku pokladního dokladu bez/s položkami nebo s účtováním se vybírá ještě na formuláři. Volby pro výběr jsou umístěny vedle tlačítka Tisk. • CENY » u každé položky lze nastavit způsob výpočtu DPH (z ceny bez DPH nebo z ceny s DPH) a zvolit způsob jeho zaokrouhlení. Při změně množství nebo ceny tak bude DPH počítáno vždy stejným způsobem.
Účetnictví ► Účetní doklady / formulář Účetní doklad / Položka účetního dokladu - nová možnost odúčtování pouze položky pokladního dokladu • od této verze stejně jako v bankovních výpisech lze v případě, že má pokladní doklad více než jednu položku, odúčtovat (smazat) pouze jednu položku, není nutné odúčtovat(smazat) celý doklad. ► Přiznání DPH / nová volba menu Formuláře - obsahuje formuláře přiznání DPH a formuláře pro souhrnné hlášení platné pro rok 2010 ► Přiznání DPH / nová volba menu Archiv formulářů - obsahuje formuláře přiznání DPH platné do roku 2009 ► Přiznání DPH / Formuláře / seznam Přiznání DPH - nový formulář pro rok 2010 • formulář přiznání DPH je po vyplnění údajů o účetní jednotce a následném zobrazení možno uložit pomocí volby v menu Přehledy/Uložit dotaz. Následně pak je možno v menu Přehledy/Uložené dotazy si zavolat formulář pro přiznání DPH s již předvyplněnými údaji o účetní jednotce. Pro snadnější orientaci v kódech DPH a způsobu jejich načítání do jednotlivých řádků formuláře DPH si můžete stáhnout návod: • Přehled kódů DPH s odkazy na zákon a řádky formulářů Přiznání DPH ► Přiznání DPH / Formuláře / seznam Souhrnné hlášení - nový formulář pro rok 2010 • formulář obsahuje změnu s vykazováním poskytnutí služeb s novým kódem plnění 3, je editovatelný a lze ho exportovat do XML pro zasílání v elektronické podobě.
Zaměstnanci Podrobný popis změn je k dispozici ve formátu PDF nebo na našich www stránkách v sekci Ke stažení/WAK INTRA. ► Personalistika / Personální údaje / formulář Zaměstnanec / záložka Zdravotní stav - rozšíření výběru stavu invalidity ► Mzdy / Číselníky mezd / Zákl. nemoc. dávek - rozšířeny a nastaveny nové parametry výpočtu nemocenských dávek pro rok 2010 ► Mzdy / Docházka / Svátky - číselník byl rozšířen o svátky pro rok 2010 ► Mzdy / Číselníky mezd / Hodnoty mzdových složek - byly nastaveny hodnoty mzdových složek dle platných změn 2010 ► Mzdy / Číselníky mezd / Mzdové formuláře / formulář Mzdy - upraven formulář výpočtu mezd dle platné legislativy 2010 ► Mzdy / Pracovní poměry / Výsledky výpočtů - byly upraveny nebo doplněny následující výstupy: • Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti – upraveno dle 255460 vzoru č.17. • ELDP karta – upraven export do xml. V exportu jsou odstraněny doplňované mezery do rodného čísla a PSČ. • Výpočet daně a daňového zvýhodnění – tiskový výstupu byl upraven dle 25 5460/1 vzoru č.14 • Přehled o výši pojistného - nový formulář dle ČSSZ-89 542 6 I/2010 • Žádost o poukázání chybějící částky na daňovém bonusu – byly upraveny tiskové výstupy (měsíční i roční) dle 25 5246 vzoru č.4
Číselníky ► Kódy DPH – číselník byl doplněn o kódy DPH pro 10% sníženou sazbu daně a pro 20% základní sazbu daně. • platnost kódů DPH pro sazby 9% a 19% byla k 31.12.2009 ukončena a do systému jsou přidány nové kódy DPH pro sazby 10% a 20%. Kódy DPH platné do 31.12.2009 půjdou i nadále na dokladech zadávat, systém uživatele pouze upozorní, že se chystá použít neplatný kód DPH. Podrobný popis kódů je ke stažení na na stránkách podpory.
Systém ► Parametry systému / skupina Zpracování / parametr Zaokrouhlovat DPH - rozšíření parametru o varinatu zaokrouhlování DPH na celé částky ► Parametry systému / skupina Uživatelská nastavení / parametr Tisk dob.adres. na int.dokl. - zobrazuje/skrývá při tisku integrovaného dokladu ČP na vydaných fakturách dobírkovou adresu ► Propojení WAK INTRA na aplikaci Obaly od firmy JetSoft • aplikace Obaly slouží pro sestavení výkazu obalů uvedených do oběhu – čtvrtletního výkazu EKOKOM. Obaly jsou přímo napojené na skladovou evidenci WAK INTRA (exportuje katalog položek a skladové doklady typu Prodejka) a nabízí definici obalů jednotlivých zásob dle číselníků EKOKOM. Řešeny jsou i specifické případy hromadných, přepravních, nebo vratných obalů. Více je popsáno na na stránkách výrobce.