WAK System, s.r.o.
Zákaznické centrum
Centrum zákaznické podpory
Aktuality, přehled aktualizací, často kladené otázky
Aktualita
26.10.2023
Aktualizace WAK INTRA 23.1026
<<<
předchozí aktualizace
následující aktualizace
>>>
Tato aktualizace přináší legislativní změny ohledně tzv. home office a nové funkce pro komfortnější zasílání faktur a dodacích listů emailem nebo pomocí EDI komunikace.
Zakázky
► Stavy zakázek (menu Zakázky / formulář Zakázka)
 •
na formulář přibyla možnost evidovat rozpracovanost zakázky - stav včetně data. Stav se zobrazuje v informačním okně. Zakázka může mít celkem čtyři stavy:
* přijatá - automaticky se nastaví při založení zakázky
* otevřená - stav se nastaví po vytištění zakázkového listu nebo objednávky
* uvolněná - zakázka je připravená k vyskladnění a fakturaci
* ukončená - stav signalizující, že je zakázka již celá vyřešená. Do tohoto stavu se zakázka přepne automaticky po vyfakturování. Automatiku lze nastavit parametrem.
► Vyskladnění / fakturace nevyřízených zakázek jednoho odběratele (menu Zakázky/ formulář Zakázka / tlačítka Tvorba skl.dokladů a Tvorba vyd.faktur)
 •
dialog pro generování dokladu při vyskladnění / fakturaci zakázky byl rozšířen o možnost zahrnout do procesu všechny nevyřízené zakázky daného odběratele. Volba se provede výběrem z kontextové nabídky. Následně se zobrazí seznam položek ze všech zakázek daného odběratele, které je potřeba vyřídit. Při generování doporučujeme všechny položky zahrnout do jednoho skladového dokladu/faktury.
Sklad
► Vyhledání dokladů dle způsobu doručování (menu Sklad / Seznamy / Podmínky pro vyhledání)
 •
na formulář pro vyhledání přibyla sekce
Způsob zasílání dokladů
. Zaškrtnutím některé volby (Tisk, EDI, EDI SSCC) se vyhledají doklady pro ty organizace, které mají v katalogu organizací zaškrtnutý zvolený způsob zasílání dokladů.
► Nový seznam pro hromadné generování EDI (menu Sklad / Seznamy / Pro tvorbu souborů)
 •
tento seznam slouží pro hromadné zaslání skladových dokladů ve formátu EDI nebo EDI-paleta. Při generování bude ke každému skladovému dokladu uložen xml soubor, který je možné stáhnout nebo smazat v přehledu
Seznam dokumentů
.
► Nový seznam dokumentů (menu Sklad / Seznamy / Seznam dokumentů)
 •
tento seznam zobrazuje uložené EDI dokumenty u skladových dokladů. Pomocí ikon na konci každého řádku lze EDI dokument stáhnout nebo smazat.
Vydané faktury
► Vyhledání dokladů dle způsobu doručování (menu Vydané faktury / Seznamy nebo Zpracování / Podmínky pro vyhledání - část Platební podmínky-Způsob zasílání dokladů)
 •
na formulář pro vyhledání přibyla do části
Platební podmínky
nová sekce
Způsob zasílání dokladů
. Zaškrtnutím některé volby (Tisk, PDF, ISDOC, EDI) se vyhledají faktury pro ty organizace, které mají v katalogu organizací zaškrtnutý zvolený způsob zasílání dokladů.
Organizace
► Evidence způsobu zasílání dokladů (menu Organizace / formulář Organizace / sekce Platební podmínky - Způsob zasílání dokladů)
 •
Na kartu organizace byla doplněna sekce
Způsob zasílání dokladů
, která obsahuje skupinu polí pro zadání způsobu zasílání vydaných faktur a skladových dokladů-dodacích listů.
 
Jednotlivé způsoby jsou:
 
* tisk - standardní tisk na papír
 
* PDF - generování dokumentu ve formátu PDF
 
* ISDOC - tvorba elektronické faktury
 
* EDI - výměna dokladů pomocí EDI
 
Na zadaný způsob zasílání dokladů lze vyhledávat v modulech
Vydané faktury
a
Sklad
.
► Nový ARES (menu Organizace / formulář Organizace)
 •
K 31.10.2023 bude ukončena stávající služba ARES pro vyhledávání údajů o ekonomických subjektech a proto jsem připravili do WAK INTRA napojení na novou verzi Aresu.
Zaměstnanci
► Legislativní změna - Práce na dálku (Home Office)
 •
Do systému přibyly nové mzdové složky a parametrické hodnoty mzdových složek pro zahrnutí práce na dálku do výpočtu mezd. Náhradu za práci na dálku je možné evidovat a zpracovávat jedním z následujících způsobů:
* pouze pomocí počtu hodin v případě, kdy využíváte jednotný hodinový paušál náhrady pro většinu nebo všechny zaměstnance využívající HO
* pomocí počtu hodin a individuální hodinové částky náhrady nákladů zaměstnance v případě, kdy jednotliví zaměstnanci mají odlišně stanovený hodinový paušál náhrady
* pomocí celkové částky náhrady nákladů zaměstnance v případě, kdy má být zaměstnanci vyplacena celková částka náhrady
Podrobný popis změn naleznete v dokumentu
Práce na dálku v modulu zaměstnanci rok 2023
.
Copyright (c) 2007-2024, WAK System s r.o.