Centrum zákaznické podpory Aktuality, přehled aktualizací, často kladené otázky
Aktualita
10.09.2020 Aktualizace WAK INTRA 20.1026

<<< předchozí aktualizace následující aktualizace >>>
SYSTÉM Ikony pro přímý přístup do všech modulů z úvodní obrazovky a moderní grafický design vedoucí k zpřehlednění formulářů, to jsou dvě podstatné změny v nové verzi WAK INTRA. Podrobný popis je ke stažení ve formátu PDF, ukázky obrazovek jsou k vidění na produktových stránkách WAK INTRA. ► Panel rychlého přístupu
 • Po přihlášení do systému se na úvodní obrazovce zobrazí panel rychlého přístupu - dlaždice pro rychlý přístup do všech modulů WAK INTRA. U každé dlaždice se nachází ikony pro funkce: - přímé zadání nového záznamu - okamžité zobrazení posledních evidovaných údajů - rychlé zobrazení požadovaného seznamu Panel rychlého přístupu obsahuje i "modul" Přehledy, který slouží pro ukládání často používaných seznamů včetně podmínek pro vyhledávání.
Panel rychlého přístupu
► Nové ovládací prvky na formulářích
 • Na formuláře přibyly prvky, které zpřehledňují orientaci a pohyb mezi jednotlivými částmi formulářů, nejčastěji přechod mezi hlavičkou a položkou dokladu.
 • Ikona pro skrývání a zobrazování dalších údajů formuláře je nyní integrována přímo k názvu.
 • Nově je ikonou "plus" zvýrazněna možnost založit nový záznam přímo z formuláře. Současně zůstává možnost vytvořit nový záznam pomocí tlačítka v horní ovládací liště.
Nové prvky na formuláři
► Nové uživatelské parametry (menu Systém / Parametry systému / Uživatelská nastavení
 • Položka zakázky pro tvorbu dle činnosti - kód katalogové položky, která se bude nabízet při generování zakázky při tvorbě z kalendáře (více viz část Zakázka-servis)
 • Výchozí délka činností (hod.) - parametr učuje výchozí délku činnosti v hodinách. Pokud nebude vyplněn, nebude se datum konce činnosti přednabízet.

Číselníky ► Rozšíření typů platebních podmínek pro úhrady pokladního dokladu (menu Číselníky / Platební podmínky)
 • typ platební podmínky pro úhradu pokladního dokladu Tržby pokladnou byl rozdělen na dva: - Pokladna - platba kartou - Pokladna - platba poukázkou. Platba poukázkou se v seznamech pokladních dokladů napočítává do stavu a zůstatku pokladny, platba kartou je pouze informační údaj o způsobu úhrady pokladního dokladu a do stavu a zůstatku pokladny se nenapočítává. V tomto duchu byly v modulu Pokladna upraveny seznamy.

Zakázka - servis ► Zjednodušení vytváření servisních zakázek přímo z kalendáře (menu Aktivity / Kalendář / seznam denní nebo týdenní přehled)
 • nová funkčnost umožňuje přímo ze zobrazeného kalendáře kliknutím pravým tlačítkem myši vyvolat dialogové okno pro zrychlenou tvorbu činnosti (úkolu) zároveň se zakázkou (pro pozdější vyskladnění a fakturaci položky). V případě servisních činností doporučujeme používat seznam kalendáře "dny vedle sebe" z důvodu plánování činností přesně na hodiny.

TIP: kalendář si můžete zobrazit i z panelu Rychlého přístupu pomocí ikony pro rychlé zobrazení požadovaného seznamu modulu Aktivity.

Zakázka ► Odeslání emailu z formuláře zakázky (menu Zakázka / formulář Zakázka)
 • na formulář zakázky přibyla funkce pro odeslání emailu na kontaktní osobu. Funkce se aktivuje kliknutím na ikonu v ovládací liště v levém horním rohu formuláře. Text emailu se dá připravit jako textová katalogová položka.
► Zadávání množství položky pomocí alternativní MJ (menu Zakázka / formulář Položka zakázky)
 • na formulář položky přibyla možnost zadávat množství pomocí alternativních měrných jednotek (pokud jsou v katalogu položek definovány)
Množství položky v alternativní MJ
► Změna importu Zakázek bez uvedených prodejních cen (menu Systém / Přenosy / Import dat)
 • pokud má v importní dávce pole JeProdCen hodnotu "A", budou se při importu načítat ceny z prodejního ceníku včetně procentní slevy (pole ProcSlevy). Všechna pole s částkami a slevami musí být ale nevyplněná!

Sklad, Vydaná objednávka ► Přidání tlačítka Tisk na náhledu tiskového výstupu skladového dokladu a vydané objednávky - přímé odeslání dokladu na tiskárnu ► Nový seznam skladových dokladů omezený na 100 dokladů (menu Sklad / Skladové doklady / seznam Základní zkrácený (100 záznamů)
 • nový seznam je využíván pro zobrazení základního přehledu skladových dokladů z rychlého panelu a zobrazuje pouze 100 dokladů. K tomuto seznamu doporučujeme nastavit i nový způsob třídění dle Datumů sest., tedy zobrazení 100 nejnovějších dokladů setříděných sestupně dle data vystavení.

Vydané faktury ► Nový seznam omezený na 100 faktur (menu Vydané faktury / Hlavní údaje faktur / seznam Základní zkrácený (100 záznamů)
 • nový seznam je využíván pro zobrazení základního přehledu faktur z rychlého panelu a zobrazuje pouze 100 faktur. K tomuto seznamu doporučujeme nastavit i nový způsob třídění Dle vystavení (sest.), tedy zobrazení 100 nejnovějších faktur setříděných sestupně dle data vystavení.
► Zjednodušení seznamu pro DPH (menu Vydané faktury / Hlavní údaje faktur / seznam Přiznání DPH / Podmínky pro vyhledání)
 • pomocí nového zaškrtávacího pole Bez položek lze seznam DPH zobrazit ve zjednodušené formě - každá faktura bude zobrazena v každé sazbě DPH pouze sumačně bez položek
► Přidání tlačítka Tisk na náhledu tiskového výstupu faktury - přímé odeslání dokladu na tiskárnu
Přijaté faktury ► Nový seznam omezený na 100 faktur (menu Přijaté faktury / Hlavní údaje faktur / seznam Základní zkrácený (100 záznamů)
 • nový seznam je využíván pro zobrazení základního přehledu faktur z rychlého panelu a zobrazuje pouze 100 faktur. K tomuto seznamu doporučujeme nastavit i nový způsob třídění Dle vystavení (sest.), tedy zobrazení 100 nejnovějších faktur setříděných sestupně dle data vystavení.

Účetnictví ► Nový seznam omezený na 100 účetních dokladů (menu Účetnictví / Účetní doklady / seznam Deník-základní seznam (100 záznamů)
 • nový seznam je využíván pro zobrazení účetních dokladů z rychlého panelu a zobrazuje pouze 100 dokladů. K tomuto seznamu doporučujeme nastavit i nový způsob třídění dle Datumů (sest.), tedy zobrazení 100 nejnovějších dokladů setříděných sestupně dle data zadání.
► Seskupení dokladů základního seznamu dle účtů (menu Účetnictví / Účetní doklady / seznam Deník-základní seznam)
 • na formulář podmínek pro vyhledání přibyla nová zaškrtávací volba Seznam účtů, při jejím zaškrtnutí budou doklady v seznamu zobrazeny seskupeny (sumačně) za číslo dokladu a účet
► Zjednodušení seznamu pro DPH (menu Účetnictví / Přiznání DPH / Vyd. faktury(uskut.) / seznam Přiznání DPH / Podmínky pro vyhledání)
 • pomocí nového zaškrtávacího pole Bez položek lze seznam DPH zobrazit ve zjednodušené formě - každá faktura bude zobrazena v každé sazbě DPH pouze sumačně

Pokladna ► Zadávání množství položky pomocí alternativní MJ (menu Pokladna / Pokladní doklady / formulář Položka pokladního dokladu)
 • na formulář položky přibyla možnost zadávat množství pomocí alternativních měrných jednotek (pokud jsou v katalogu položek definovány)
► Změna zobrazení stavu a zůstatku pokladny na seznamech (menu Pokladna / Seznamy)
 • v rámci rozlišení typů úhrad pokladních dokladů, které vstupují do zůstatku (hotovost, poukázky) a které nevstupují (platby kartou), byly v systému provedeny tyto úpravy: 1) rozšířen typ platebních podmínek o Pokladna - platba kartou a Pokladna - platba poukázkou (viz popis změn Číselníky) 2) změněno zobrazení zůstatků pokladny na seznamech Hlavní údaje, Kniha-doklady a Kniha-položky - při zaškrtnuté volbě na vyhledávacím formuláři Zobrazit zůstatky za pokladní doklady se místo sloupců Zůst.pokladny, Hotovost a Platby zobrazují sloupce Zůstatek hotovost, Zůstatek poukázky a Platby kartou (představují obrat úhrad kartou, ne zůstatek) 3) seznam Stavy pokladen byl rozšířen o sloupec Platba kartou a do sloupců Zůstatek se napočítavají pouze úhrady pokladních dokladů v hotovosti nebo poukázkou - nenapočítavají se úhrady KARTOU
► Zasílání pokladního dokladu mailem v PDF s certifikátem a heslem (menu Pokladna / Pokladní doklady / formulář Pokladní doklad / nová ikona pro zasílání mailu)
 • funkce pro odesílání pokladního dokladu v PDF e-mailem byla přesunuta z formuláře tisku přímo na formulář dokladu pod novou ikonu. Po kliknutí na ikonu se zobrazí dialogové okno s možností zadat parametry pro odesílání dokladu - textovou položku z Katalogu položek, která bude obsahem e-mailu; zvolit podpis certifikátem a ochranu dokumentu heslem. Po odeslání e-mailu se dokument PDF ukládá k přímo vlastní organizaci.
► Úzký tiskový výstup pokladního dokladu (menu Pokladna / Pokladní doklady / tisk dokladu)
 • byl přidán tiskový výstup formátovaný pro papírové kotouče šířky 70-80mm

Majetek ► Nový seznam omezený na 100 karet (menu Majetek / Evidence majetku / seznam Základní (100 záznamů)
 • nový seznam je využíván pro zobrazení základního přehledu majetku z rychlého panelu a zobrazuje pouze 100 karet majetku. K tomuto seznamu doporučujeme nastavit i nový způsob třídění Dle data pořízení sest., tedy zobrazení 100 nejnovějších majektů setříděných sestupně dle data pořízení.