<<<
předchozí aktualizace následující aktualizace >>>
Legislativní aktualizace přináší změny zejména v oblasti mezd a účetnictví s ohledem na EET. Podrobnosti naleznete v uvedených dokumentech.
►
Změny 2017 v modulu Zaměstnanci
- přehled všech změn a novinek v modulu Zaměstanci zavedených do systému
WAK INTRA
v souvislosti s legislativními změnami platnými od 1.1.2017
►
Popis způsobu evidence EET ve WAK INTRA
- dokument popisující nastavení a způsob práce v modulu Pokladna s ohledem na režim EET
DETAILNÍ POPIS ZMĚN AKTUALIZACE
Zakázky
► Nový typ zakázek Cestovní služby
Modul zakázka nově obsahuje oborové řešení Cestovní služby, díky čemuž je možné v systému
evidovat požadavky zákazníků na poskytnutí služby jako je prodej letenek, vlakových a
autobusových jízdenek, pojištění, ubytování apod. Velkým přínosem je napojení na rezervační systémy Galileo a Amadeus.
Oborové řešení pro cestovní služby zahrnuje:
• import letenek z rezervačních systémů Galileo a Amadeus
• evidence ostatních cestovních služeb, např. vlakové, autobusové cesty, pojištění, pronájem
auta, ubytování apod.
• rozšíření formuláře položky zakázky o seznam osob, destinací a cen
• rozšíření podmínek pro vyhledání o nové údaje - osoby, destinace, ceny, poskytovatel
služby ...
• nové tiskové výstupy Zakázkový přehled služeb, Přehled služeb dle osob, Přehled služeb
dle poskytovatelů, Přehled destinací, Přehled osob.
• nový číselník destinací
Pro bližší informace ohledně implementace nového oborového řešení kontaktujte obchodní oddělení.
► Průvodce založením zakázky
• průvodce usnadňuje zadávání zakázky nebo dalších položek tím, že uživateli zobrazuje
vždy jen část formuláře a tím zjednodušuje orientaci, jaká pole je nutné v kterém kroku
zadat. Průvodce se zapíná pomocí parametru v části Systém/Parametry systému.
► Zakázky / formulář Zakázka - tlačítko Kopie
• přibyla možnost kopírovat nejen celou zakázku, ale i konkrétní položku nebo sadu. Kopii
lze provádět buď do nové nebo stávající zakázky.
► Zakázky / formulář Zakázka - tlačítko Změna kódů DPH
• pomocí tohoto tlačítka lze změnit u položek zakázky hromadně kódy DPH.
► Zakázky / formulář Zakázka / formulář Položka zakázky - evidence nákladů
• ke každé položce je možné evidovat náklady. Částku nákladů lze přiřadit ke konkrétní
položce přijaté faktury nebo osobě (pokud využíváte zakázky typu Cestovní služby).
Částky nákladů se zobrazují v přehledech
Zakázky-seznam a
Zakázky-seznam položek.
► Zakázky / seznam Zakázky-seznam náklady - nový seznam zobrazující částky nákladů
k jednotlivým položkám zakázek
Vydané faktury
► menu Seznamy - nové seznamy faktur - hlavičkový, položkový, přehledy obratů,
seznam dokumentů
• nové seznamy umožňují vyhledávat faktury dle více údajů než původní seznamy (včetně
zobrazení hodnot pro výkaz Intrastat) a zobrazují faktury znatelně rychleji.
Nezanedbatelnou výhodou je možnost si ukládat často se opakující podmínky pro
vyhledání jako šablony pro opětovné použití.
Návod, jak na to, naleznete v dokumentu
Uživatelské seznamy
Přijaté faktury
► menu Seznamy - nové seznamy faktur - hlavičkový, položkový, seznam dokumentů
• nové seznamy umožňují vyhledávat faktury dle více údajů než původní seznamy (včetně
zobrazení hodnot pro výkaz Intrastat) a zobrazují faktury znatelně rychleji.
Nezanedbatelnou výhodou je možnost si ukládat často se opakující podmínky pro
vyhledání jako šablony pro opětovné použití.
Návod, jak na to, naleznete v dokumentu
Uživatelské seznamy
► Hlavní údaje faktur / formulář Přijatá faktura / formulář Položka přijaté faktury - tlačítko
Import BSP pro import vyúčtování vystavených letenek
• pomocí tlačítka se importuje tzv. Billing report BSP letenek ve formátu csv. Při importu
dojde k spárování položky zakázky na řádek billing reportu dle čísla letenky a doplnění
částky nákladu za letenku.
Pokladna
► Podpora Elektronické evidence tržeb (EET)
• modul
Pokladna byl rozšířen o podporu vystavování dokladů v režimu EET v následujícím
rozsahu:
- evidence požadovaných údajů (číslo provozovny, podpisový certifikát, datum zařazení ...)
- úpravu tiskového výstupu pokladního dokladu
- možnost odeslání pokladního dokladu e-mailem
- evidence alternativních způsobů úhrady (kartou, CCS, stravenky, dárkové poukazy apod.)
Detailní popis nastavení a používání modulu Pokladna v režimu EET naleznete v dokumentu
WAK INTRA - Elektronická evidence tržeb
► Pokladní doklady-Lite - nová volba menu, která nabízí evidenci pokladních dokladů ve
zjednodušené variantě. Detailní popis naleznete v dokumentu Pokladní doklady – Lite.
► Pokladní doklady / seznam Pokladní doklady-seznam způsoby platby - nový přehled zobrazující
alternativní způsoby úhrad pokladními doklady
Zaměstnanci
► Doplnění modulu Zaměstnanci o legislativní změny a novinky
• byly změněny nebo doplněny číselníky mezd, kalendář, mzdové formuláře i tiskové výstupy.
Podrobný popis změn naleznete v dokumentu
Změny 2017 v modulu Zaměstnanci.
Číselníky
► Platební podmínky - úprava číselníku o definici různých způsobů plateb v pokladně
► Pokladny - rozšíření číselníku pokladen s ohledem na evidenci EET
Systém
► Parametry systému / skupina parametrů Uživatelská nastavení - nový parametr Používat
průvodce zadáním nové zakázky
• tímto parametrem si zvolíte, zda budete při vkládání nové zakázky nebo nové položky na
zakázce používat průvodce.
► Parametry systému / skupina parametrů Uživatelská nastavení - nové parametry pro import
letenek
• s ohledem na funkci importu letenek z rezervačních systémů Galileo a Amadeus přibyly
do systému tyto parametry:
- Položka zakázky pro Letenka-EMD
- Položka zakázky pro Letenka-refundace
- Položka zakázky pro Letenka-služba
- Položka zakázky pro Letenka-změna
- Položka zakázky pro Letenka-platba
Pomocí těchto parametrů se definují katalogové položky, které budou založeny do zakázky
při importu letenek.