Centrum zákaznické podpory Aktuality, přehled aktualizací, často kladené otázky
Aktualita
16.09.2019 Aktualizace WAK INTRA 19.0909

<<< předchozí aktualizace následující aktualizace >>>
Systém ► Změna výpočtu/zaokrouhlování DPH
 • při instalaci této aktualizace se změní způsob výpočtu a zaokrouhlování DPH dle znění ustanovení § 37 zákona o DPH, které vešlo v platnost 1. dubna 2019 s přechodným obdobím šesti měsíců od nabytí účinnosti novely, tj. do 1.10.2019.
Výpočet částky DPH ze základu zůstává beze změn. Pro výpočet DPH z celkové částky, tj. shora, se již nebude používat koeficient zaokrouhlený na čtyři des.místa a díky tomu bude částka DPH shodná pro oba způsoby výpočtu - ze spodu i ze shora.
V rámci aktualizace dojde k nastavení následujících tří parametrů skupiny Zpracování pro správné vystavování dokladů:
  • Haléřovým vyrovnáním zaokrouhlit na - bude nastaveno na celé částky
• Počítat DPH z haléřového vyrovnání - bude vypnuto (nezaškrtnuto)
• Zaokrouhlovat DPH - bude vypnuto (nezaškrtnuto)
 
  Doporučovaný postup pro vydané faktury je vystavit fakturu bez zaokrouhlení celkové částky a zaokrouhlení řešit pouze při hotovostní úhradě na pokladním dokladu.
► Nabízení kódu a názvu položky na vyhledávacích formulářích
 • do systému je postupně implementována funkcionalita, která na vyhledávacích formulářích nabízí do rozbalovací nabídky kódy a názvy položek, které jsou obsaženy na dokladech. Princip je obdobný jako aktuální číselník na dokladech, tj. po zadání části kódu nebo názvu se nabídnou všechny položky z dokladů, které obsahují zadaný text. V poli Kód se vyhledává na přesnou shodu zleva, v poli Název stačí, když položka kdekoliv v názvu obsahuje zadaný text (tzv. full-text vyhledání).
► Rozšíření horkých kláves pro pohyb po záznamech
 • horké klávesy pro pohyb po záznamech v tabulce byly rozšířeny o kombinace Ctl+Alt+PageUp/PageDown/Home/End. Tyto kombinace fungují ve všech prohlížečích.

Zakázka ► Vypnutí zaokrouhlování celkové částky při generování vydané faktury (menu Zakázky / formulář Zakázka / tlačítko Tvorba faktur)
 • v dialogovém okně pro generování vydané faktury je ve výchozím nastavení příznak Zaokrouhlit vytvořenou fakturu nezaškrtnutý. Pokud bude faktura hrazená hotově, proveďte se zaokrouhlení až na pokladním dokladu.
► Odstranění problémů při zjednodušeném zadávání položek zakázky (menu Zakázky / formulář Zakázka / Položky zakázek)
 • po uložení zakázky při zapnutém parametru Zjednodušené zadávání položek docházelo k problémům s primárním indexem při opětovném zadávání nové zakázky. Upravením funkce pro založení nové zakázky byl problém odstraněn.
► Nastavení spojení u vlastní odpovědné osoby pro tisk (menu Zakázky / formulář Zakázka / tiskový výstup)
 • u odpovědné osoby zadané na zakázce lze pomocí zaškrtnutí příznaku Pro obchodní sdělení definovat, jaký telefon nebo e-mail se bude zobrazovat na tiskových výstupech zakázky

Vydaná faktura ► Změna vyhledávacího formuláře pro generování faktur ze zakázek (menu Vydané faktury / Zpracování / Faktury ze zakázek)
 • vyhledávací formulář a seznam položek pro generování faktur ze zakázky byl sjednocen s formulářem v modulu Zakázka / Zpracování / Tvorba faktur. Formulář obsahuje více možností filtrování a ze seznamu položek lze vygenerovat fakturu za více zakázek najednou.

Sklad ► Změna vyhledávacího formuláře pro generování skladových dokladů (menu Sklad / Tvorba skl. dokladů / Doklady ze zakázek a Doklady z pokladen)
 • vyhledávací formuláře a seznamy pro generování skladových dokladů byly sjednoceny s formuláři v modulech Pokladna a Zakázky. Formuláře obsahují více možností filtrování a ze seznamů položek lze vygenerovat skladový doklad za více zakázek najednou.
► Třídění položek na vygenerované vydané objednávce (menu Sklad / Vydané objednávky / formulář Vydané objednávky)
 • při generování vydané objednávky ze zakázky budou položky na vydané objednávce setříděné stejně jako na zakázce

Účetnictví ► Uživatelský název účetních formulářů (menu Účetnictví / Účetní formuláře / funkce Definice formulářů / formulář Účetní formulář)
 • pod tlačítkem Další názvy je možné zadat do pole Název uživatelský název účetního formuláře, který se bude zobrazovat při tisku. Pokud nebude název zadán, bude se tisknout jako dosud název typu účetního formuláře.
► Zobrazení kategorie účetní jednotky (menu Účetnictví / Účetní formuláře / Výsledky výpočtů)
 • na tiskových výstupech účetních formulářů se zobrazuje kategorie účetní jednotky. Údaj se zadává na formuláři Organizace v části Údaje z obchodního rejstříku.

Organizace ► Nové pole pro zadání kategorie účetní jednotky (menu Organizace / formulář Organizace / oblast dat Údaje z obchodního rejstříku)
 • na formuláři přibylo pole Kategorie, které slouží k zapsání kategorie účetní jednotky. Hodnota se zobrazuje ve spodní části tiskového výstupu účetních formulářů rozvahy a výsledovky.